Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Rutiner for reklamasjon og tilbaketrekking

Rutiner for reklamasjon

Rutiner og regler er til for at samarbeidet mellom forretningsforbindelser skal gå så enkelt og smertefritt som mulig. For spesielle varegrupper gjelder krav som myndigheter og andre stiller til håndtering av produktene.

Her finner du informasjon om reglene for reklamasjon hos ASKO-grossistene. Klikk på bildene for å få en pdf-fil av trykksakene.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med kundeservice hos din grossist.

Reklamasjonsskjema

Reklamasjonsfrist er 24 timer etter at varen er mottatt. For leveranser dagen før helg og helligdager er fristen innen utløpet av første påfølgende virkedag.

Felt med stjerner * må fylles ut. MERK! Det er viktig at du registrerer korrekt e-post adresse i skjema.

Har du flere produkter du vil reklamere på, trykker du på "Klikk for flere varer" på siste side.

Når du har sendt din reklamasjon vil du motta en kvittering fra oss på e-post med ditt saksnummer. Saksnummeret skal du benytte ved henvendelse til ASKO i forbindelse med den aktuelle reklamasjonen.

NB: Skjemaet for tilbaketrekking skal kun benyttes ved gul eller rød tilbaketrekking når du har fått varsel fra NorgesGruppen/ASKO.

Tilbaketrekkingsskjema

Dette skjemaet skal kun benyttes når du som kunde har mottatt melding om tilbaketrekking av en vare du har fått levert fra NorgesGruppen/ASKO. Frist for å registrere kreditering i tilbaketrekkingssaker er tre dager etter at du har mottatt meldingen fra NorgesGruppen.

Har du flere varer som skal krediteres, trykker du på ”klikk for flere varer” nederst til høyre i skjema. Felter med stjerne * må fylles ut.

Reklamasjonsskjema for legemidler og skjema for tilbaketrekking ligger på forsiden av ASKO Netthandel i feltet til høyre.