Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Årets ASKO-priser

F.v. Eimund Tharaldsen, Rune Skandsen og Karl Wethal. Foto Sjo og FloydPå ASKO Servering og NorgesGruppens kunde- og leverandørdager ble restaurantkjeden Lucky Bowl kåret til Årets kunde i konkurranse med Hunderfossen familiepark og reiselivsdestinasjonen Hamn i Senja.  Begrunnelsen for pristildelingen er blant annet at vinneren har fin utvikling og god drift, er et samlingspunkt i nærmiljøet, er innovativ og har lojalitet til avtaler.

 

Fra venstre: Jonas Werner Andersen, Marius Johannesen, Åge Thomassen og Merete Strand. Foto: Sjo og FloydI kategorien Årets leverandør ble BAXT vinneren i skarp konkurranse med Ådne Espeland/Jæder og Haugen-Gruppen. Juryens begrunnelse for tildelingen av prisen er blant annet at leverandøren utmerker seg med en god forståelse for drift ute hos kundene, er gode på samarbeid og har høy kompetanse. Videre er leverandøren dyktig på innovasjon og gir god og riktig informasjon om sin produktportefølje.

 

Carl Montelius var en fornøyd vinner av årets produkt. Foto: Sjo og FloydI kategorien ”Årets produkt”, var det hard konkurranse mellom Philly Steak fra Slåtto, Krydderblandinger uten salt fra Santa Maria og Oumph fra Food for progress Scandinavia. Av disse ble Oumph utpekt som vinner. I begrunnelsen for dette valget, sier juryen bl.a. følgende:

Dette er en reell nyhet som treffer på mange viktige punkter for innovasjon. Dette produktet har hatt en jevn og høy vekst siden lanseringen, og har bred appell på kjede- og kundenivå.

 

Linn Funda Nygård tok i mot prisen for Rørosmeieriet. Foto: Sjo og FloydÅrets utfordrerpris gikk denne gang til Rørosmeieriet. Dette er en leverandør som satser på kvalitet og gode produkter, og som tør å utfordre i et marked med få og store leverandører. Årets utfordrer tar også miljøutfordringene på alvor og jobber mye med bærekraftige alternativer og økologi.